Simulaattori on kesätauolla

SIMULAATTORI sijaitsee Torikeskuksen alakerrassa. Käynti on Torikeskuksen takapuolella lastauslaiturilla.

Simulaattori on käytettävissä arkisin ja lauantaisin klo 7-22 sekä sunnuntaisin / pyhäpäivisin klo 9-22. Ajanvaraus suoritetaan normaaliin tapaan NexGolfin ajanvarauksen kautta.

Tarkemmat tiedot ml varausohjeet ja hinnasto löytyvät alta kohdasta SIMULAATTORI KÄYTETTÄVISSÄ.

Tarkempia tietoja saat Alpo Leinoselta (alpo2804@gmail.com tai 0400 587660) tai Jukka Tarjanteelta (jukkatar41@gmail.com tai 040 5282819). Kausikorttitilaukset on suunnattava suoraan Alpolle.

Simulaattoritiedotteet
Simulaattori käytettävissä

SIMULAATTORI ON KÄYTETTÄVISSÄ

TALVIKAUDELLA 2021-2022 arkisin ja lauantaisin klo 7-22 ja sunnuntaisin / pyhäpäivisin klo 9-22. Ajanvaraus suoritetaan normaaliin tapaan NexGolfin ajanvarauksen kautta. Klikkaamalla sivun oikeassa reunassa olevaa Golf simulaattori -tekstiä saat näkyviin valikon, josta pääset eteenpäin muille Simulaattori-sivuille. Samaan tulokseen pääset tästä alta. Tällä sivulla kerrotaan lyhyesti seuran käytössä olevaan simulaattoriin liittyvistä asioista: sijainti ja käyttö, kilpailukutsut ja -tulokset. ym ym. COVID 19 -OHJEISTUS: Käytä vain omia mailoja ja palloja. Huolehdi käsihygieniasta ja turvaväleistä. Kausikortin Alpo Leinoselta tilanneet ja lunastaneet saavat numeroidun avaimen, jolla pääsee sisäovesta simulaattoritilaan. Sama avain sopii myös alakerrassa olevan WC-tilojen oveen. Tuntimaksulla pelaavat saavat Alpo Leinoselta koodin, jolla saa ulko-oven vieressä olevan avainlokeron auki. Boxissa on kaksi avainta: toisella saa ulko-oven auki (avain laitettava välittömästi takaisin boxiin) ja toisella pääsee sisään portaitten alapäässä suoraan edessä olevasta ovesta. Tämä avain on muistettava palauttaa avainboxiin poistuttaessa. Käytettävissä on vain simulaattoritila. Erillistä lyöntiharjoittelu- tai puttausaluetta ei ole. Bägit voi omalla vastuulla jättää simulaattoritilaan, mutta erillistä lukittavaa tilaa ei ole käytettävissä. Simulaattoritoiminnasta antavat lisätietoja Alpo Leinonen (0400-587660) ja Jukka Tarjanne (040-5282819). Mahdolliset peliajat ovat arkisin 07-22 ja sunnuntaisin 9-22. Simulaattoritilaan saa tulla aikaisintaan 15 minuuttia ennen peliajan alkamista aamulla (06.45 tai 08.45) ja sieltä on poistuttava viimeistään 15 minuuttia peliajan päättymisen jälkeen illalla (22.15), koska tiloissa on yöaikana automaattihälytys kytkettynä päälle. Simulaattorin matolliselle alueelle saa mennä vain peli- tai sisäkengissä. Laitteiden käyttöön on ehdottomasti tutustuttava etukäteen. Käyttöohjeet löytyvät simulaattoritilasta ja myös klikkaamalla tästä. Mitään omatoimisia kytkentöjä ym ei saa tehdä. Pelaamiseen aloittamiseen ja lopettamiseen liittyvät toiminnot on ehdottomasti tehtävä ohjeiden mukaisesti. Tietokonetta ei saa sammuttaa.

VARAUKSET

tehdään kesäiseen tapaan NexGolfista. Varauksia tehtäessä on huomioitava seuraavat rajoitukset:
  • Tuntimaksulla saa 1-2 henkilöä varata kerrallaan vain 1 tunnin peliajan. Jos tulijoita ei peliajan päättyessä ole, voi peliaikaa jatkaa 1 tunti kerrallaan. Jatkovaraus on kuitenkin pyrittävä laittamaan näkyville Nexgolfiin.
  • Kausikortilla ja 30 tai 60 päivän kortilla pelaavat voivat varata suoraan 2 tunnin peliajan.
  • 3-4 henkilöä saa varata kerrallaan 2 tunnin peliajan. Jos tulijoita ei peliajan päättyessä ole, voi peliaikaa jatkaa 2 tuntia kerrallaan. Jatkovaraus on kuitenkin pyrittävä laittamaan näkyville Nexgolfiin.
  • Jos haluat esimerkiksi harjoitella yksin tai kahden hengen ryhmässä, voit käyttää virtuaalista pelaajaa Ahkera Harjoittelu, jonka jäsennumero on 11111. Tällaisen varauksen voivat tehdä seuran jäsenet. Tällöin muut pelaajat tietävät, että mukaan pääsee vain erikseen kysymällä.
Jos et ole aiemmin pelannut tässä simulaattorissa, ota yhteyttä Alpo Leinoseen, Jukka Tarjanteeseen tai johonkin muuhun simulaattorin tuntevaan henkilöön.

MAKSUT KEVÄTKAUDELLA 2022

Kausikortti tammikuu-toukokuu (5 kk) maksaa 250 euroa ja oikeuttaa simulaattorin käyttöön 1.1. – 31.5.2022. Kausikortti oikeuttaa pelaamaan kaikkina aikoina, jolloin simulaattori yleensä on käytössä. – 60 päivän kortti maksaa 160 ja oikeuttaa pelaamaan 60 peräkkäisenä päivänä kaikkina aikoina, jolloin simulaattori yleensä on käytössä. – 30 päivän kortti maksaa 90 euroa ja oikeuttaa pelaamaan 30 peräkkäisenä päivänä kaikkina aikoina, jolloin simulaattori yleensä on käytössä. – Juniorit (alle 18v) ja opiskelijat (18-25v) maksavat seuraavasti: 90 päivää 40 euroa, 60 päivää 30 euroa ja 30 päivää 20 euroa. Juniorikortti oikeuttaa pelaamaan ko. lukumäärän (90, 60 tai 30) peräkkäisinä päivinä. Pelioikeus on voimassa kaikkina aikoina, jolloin simulaattori yleensä on käytössä. – Tuntihinnalla pelattaessa hinta on 10 euroa / tunti / henkilö. Peliaika on se, jolloin simulaattori yleensä on käytössä. Edellä mainittujen korttien lunastamisesta ja maksamisesta on sovittava Alpo Leinosen kanssa (0400 587660 tai alpo2804@gmail.com). Peliaikojen varaaminen: – Peliajat ovat varattavissa netissä Nexgolfin kautta samoin kuin kesällä. – Kirjaudu omilla tunnuksillasi normaaliin tapaan ja valitse pelattavaksi ”Golf simulaattori”. – Varaa aika kesäiseen tapaan ottaen huomioon alla olevat erityisohjeet. Aikavarauksia koskevat erityisohjeet Jos aikomuksesi on käyttää varaamasi aika harjoitteluun, ei esimerkiksi yhden kentän normaaliin pelaamiseen, menettele seuraavasti: Varaa normaalilla tavalla pelivuoro itsellesi ja sen jälkeen sitten myös uudelle virtuaalijäsenelle Ahkera Harjoittelu, jonka jäsennumero on 11111. Seuran jäsenenähän voit varata pelivuoron myös toiselle seuran jäsenelle. Muista kuitenkin peruuttaa tuo virtuaalipelaajan ajanvaraus, jos muutat mieltäsi harjoittelun suhteen! Pelaaminen: – Kausikortin maksaneet saavat Alpolta avaimen, joka sopii ulko-oveen, välioveen ja WC-tilojen oveen. – Tuntihinnalla pelaavat saavat pelaamisesta ja maksamisesta sovittuaan ovikoodin Alpolta. Koodia ei saa paljastaa kenellekään.  
Simulaattori käyttöohje

SIMULAATTORIN KÄYTTÖOHJE

LUE AJATUKSELLA LÄPI TÄMÄ KÄYTTÖOHJE, joka löytyy tulostettuna simulaattoritilasta.
  • KÄYNNISTYS: monipistorasia + projektori + tietyt temput
  • LOPETUS: tietyt temput + monipistorasia + projektori
ALOITUS JA LOPETUS ON EHDOTTOMASTI TEHTÄVÄ NÄIDEN OHJEIDEN MUKAAN GOLF-SIMULAATTORIN KÄYTÖN PIKAOHJE Järjestelmä perustuu tietokoneeseen ja kahteen High Speed –kameraan, joten kaikki kotikoneellakin tutut vaikeudet ovat mahdollisia. Ja lisäksi vielä moni muu. Tietokoneen käyttö noudattaa kuitenkin normaaleja periaatteita. Laitteistoa käytetään pienellä valkoisella kaukosäätimellä ja näppäimistöllä sekä tarvittaessa näyttöruudulla.
  1. Laitteiston tietokone on koko ajan päällä. Sitä EI SAA sammuttaa.
  2. Kun tulet paikalle eivätkä kattopalkin valot, näyttöruutu ja projektori ole päällä:
  • Sytytä kattopalkin normaali valo ja  infrapunavalot sekä pöydän luona oleva näyttöruutu pöydällä olevan monipistorasian punaisella kytkimellä.
  • Käynnistä projektori pienellä valkoisella EPSON-kaukosäätimellä suuntaamalla se etupuolelta kohti katossa olevaa projektoria ja kaksoisklikkaamalla sinisellä painikkeella. Odota hetki kuvan tulemista näkyviin.
  • Paina hiiren vasenta painiketta ja odota hetki. Näkyviin tulee näkymä, jossa alareunassa on Windows 7 ja näkymän keskellä neliö sekä teksti OEM Locked. Kaksoisklikkaa sitä.
  • Kaksoisklikkaa näkyviin tulevaa GPSGolf Peli -ikonia.
  • Hetken kuluttua kankaalle heijastuu aloituskuva (11-kohtainen valikko vasemmassa reunassa) (Kuva 1), jos edellinen käyttäjä on toiminut ohjeiden mukaisesti.
  1. Jos haluat vain harjoitella pelaamatta mitään erityistä kenttää, voit tehdä valintasi aloitusnäytön (Kuva 1) valikosta, josta löytyy lukuisia vaihtoehtoja. Suosituin lienee VIRTUAALINEN RANGE, jossa voit harjoitella haluamillasi mailoilla aivan kuten kesä-rangellakin. Saat runsaasti tietoa jokaisesta lyönnistä. Kätisyys ja käytetty maila ovat helposti valittavissa (Kuva 2). Jokaisen lyönnin jälkeen näet sitä koskevat tiedot vasemmalla olevasta tilastosta sekä lentoradan vasemmasta alareunasta ja oikealta (Kuva 3)
  2. Sinun on luotava pelaajaprofiili, jos et ole aiemmin pelannut tällä simulaattorilla. Tämä on selvitetty erikseen tämän ohjeen lopussa kohdassa 12. Pelaajaprofiilin luomisen jälkeen jatka kohdasta 6.
  3. Uusi pelaaminen aloitetaan aloitusnäytön kohdasta PELAA (Kuva 1).
  • Pelattava kenttä valitaan vasemman reunan ylemmästä valikosta (Kuva 4). Vaihtoehtoja on 197 kpl.
  • Pelimuoto valitaan vasemman reunan alemmasta valikosta (normaalisti lyöntipeli, mutta vaihtoehtoja on runsaasti).
  • Voit valita pelattavaksi kaikki väylät, etuysin tai takaysin (Kuva 4).
  • Voit säätää peliolosuhteita oikealla olevasta valikosta. Muista kuitenkin palauttaa ne oletusarvoihin mahdollisen muuttamisen ja pelaamisen jälkeen (Kuva 4).
  • Pelaajat valitaan kohdasta PELAAJAT (Kuva 4) valitsemalla haluttu pelaaja ja painamalla OK. Toista valinta kaikkien pelaajien osalta ja paina sen jälkeen PELAA. Tässä vaiheessa voit myös muuttaa valitun pelaajan profiilia (esimerkiksi vaihtaa pelattavaa tiitä tai muuttaa tasoitustasi). Kokemusperäisesti simulaattoritasoitus on 8-10 pykälää pienempi kuin ulkona pelattaessa (Kuvat 5 ja 6).
  • Alareunan kohdasta VAKIOASETUKSET pääset tarkastelemaan ja tarvittaessa muuttamaan tiettyjä arvoja (Kuvat 7 ja 8). Näistä tärkein on oikealla alhaalla oleva ANNETTU –lukema. Tämä on se etäisyys, jolla pallon etäisyys lipusta ratkaisee sen, pitääkö vielä putata vai antaako kone pallon reikään yhdellä lisälyönnillä. Käytännössä arvona käytetään usein lukemaa 1,8 metriä (oletusarvo). Jos muutat sitä, palauta alkuarvo pelaamisen jälkeen.
  • Klikkaa PELAA (Kuva 4).
  1. Ensimmäinen tee-näkymä tulee kankaalle pienen odotuksen jälkeen (Kuva 9).
  • Vasemmassa yläreunassa näkyvät koko ajan kentän nimi, reikäkohtaiset tiedot (reiän numero, par -luku ja si- eli hcp-luku), pelaajan nimi, matka reikään ja pelaajakohtainen lyöntimäärätilanne omaan par-lukuun verrattuna (lyöntipelissä) sekä järjestelmän suosittelema maila, jonka perusteella kone laskee lyönnin pituuden ja muut tiedot käyttäen kameroiden antamaa tietoa pallon lähtönopeudesta ja –suunnasta sekä pyörimisliikkeestä. Mailaa voi vaihtaa klikkaamalla sitä ja antamalla uusi maila, jonka jälkeen klikataan SULJE.
  • Lyöntivuorossa kulloinkin olevan pelaajan nimi näkyy vihreällä. Jos joku vahingossa lyö väärällä vuorolla, voidaan lyönti kumota käyttämällä jäljempänä tässä kohdassa kuvattua lyönnin uusimis- eli mulligan-järjestelyä.
  • Oikeassa alanurkassa näkyy koko ajan
    • kentän kuva
    • järjestelmän kuvittelema / suosittelema taktinen suunnitelma (lyöntisuunnat ja -matkat) (usein aivan järjettömät!!) (kts. muutama pallukka alempana selostetulla tavalla)
    • tuulen suunta ja nopeus
    • korkeusero kulloiseltakin lyöntipaikalta reikään
    • se kenttäolosuhde, missä pallo on: tee, fairway, bunker, rough, long grass, green jne
  • Simulaattorin lyöntipaikalla näitä kenttäolosuhteita vastaavat seuraavat lyöntipaikat:
  • pallo asetetaan lyöntimattojen keskellä olevalle merkitylle alueelle samaan paikkaan riippumatta siitä, missä kenttäolosuhteessa (väylä, fringe, rough, bunker jne) pallo on.
  • pallon ollessa greenillä pallo asetetaan lyöntimaton edessä olevan mustan pisteen päälle
  • Järjestelmä (= kamerat) on herkkä sille, että pallo on oikeassa paikassa kulloistakin lyöntiä varten. Kankaan yläreunassa keskellä palaa punainen valo, kun palloa ei ole asetettu tai se on väärässä paikassa. Samalla punainen kolmio kankaan vasemmassa ylänurkassa palaa. Pallon ollessa oikein asetettu ja järjestelmän ollessa valmis toimimaan edellä mainitut valot muuttuvat vihreiksi.
  • Pallon ollessa greenillä heijastuu kankaalle (kuvat 10 a, b, c) suositeltu puttauslinja (punaisena pallon puuttuessa tai ollessa väärässä paikassa ja vihreänä pallon ollessa oikeassa paikassa). Näkyvissä ovat myös tiedot puttausetäisyydestä ja korkeuseroista.
  • Oikealla kentällä lyönti suunnataan haluttuun suuntaan kentällä, mutta simulaattorissa samaan päämäärään pääsemiseksi käännetään kenttää. Lyönti siis suunnataan aina suoraan keskelle heijastettua maisemaa. Keskiviivan osoittaa edellä mainittu punainen vilkkuva valo. Kenttää käännetään muuttamalla oikean alakulman kuvan (kuvat 9 ja 10 a, b, c) valkoisen viivan suuntaa hiiren avulla ja klikkaamalla sen jälkeen ASETA. Samalla muuttuvat etäisyyslukemat. Klikkaamalla PALAA voidaan tehty muutos kumota. Tätä menettelyä voidaan käyttää myös etäisyyksien mittaamiseen eri kohteisiin kuten bunkkereihin ja vesiesteisiin. Tuo pikkukuvan valkoinen viiva siis sama kuin tuo punaisen valon suunta.
  • Koska kysymyksessä on tietokone (joka ei tiedä mitään!), voi lyönti joskus jäädä rekisteröimättä tai kone lukee sen väärin. Tällöin voidaan tehty lyönti kumota eli antaa pelaajalle ns. mulligan klikkaamalla ensin (Kuva 9) oikean alakulman VALIKKO -painiketta ja sen jälkeen toiseksi ylimmän rivin vasemman puoleista kuviota, joka antaa uuden lyönnin kumoten samalla edellisen (Kuva 11). Tällaisia tilanteita sattuu tämän tästä eikä niitä voida välttää. Samaa menettelyä suositellaan käytettäväksi tilanteissa, joissa järjestelmä toteaa pallon menneen ulos (out), vaikka mitään valkoisia paaluja ei ole näkyvissä. Tällaisia tilanteita saattaa tulla esille hyvinkin yllättäen, kokemuksen mukaan joillakin kentillä jopa keskellä väylää!
  • Ilmakuvan väylästä ja greenistä (muoto ja kallistukset) saa näkyviin klikkaamalla (Kuva 9) oikean alakulman VALIKKO-painiketta ja sen jälkeen HELIKOPTERI -painiketta (Kuva 11). Tämä toiminta suoritettuna kesken väylän pelaamisen kumoaa samalla väylällä tehdyt aiemmat lyönnit. Helikopteria kannattaa siis käyttää ennen ensimmäistä lyöntiä ja toisaalta tilanteissa, joissa väylä halutaan aloittaa alusta uudestaan, mikäli jotain outoa tai yllättävää on tapahtunut,
  • Pallon mennessä vesiesteeseen on aina heti lyönnin jälkeen tehtävä sama valinta kuin kesälläkin: dropataanko pallo vai lyödäänkö seuraava lyönti edellisen lyönnin paikalta. Lisäksi valintamahdollisuutena on uusi lyönti eli mulligan. Järjestelmä noudattaa droppauksessa ennen vuotta 2020 voimassa olleita golfin sääntöjä.
  1. Jokaisen lyönnin jälkeen tulevat kankaalle näkyviin (Kuva 12) seuraavat tiedot:
  • alareunaan vasemmalle pallon lentorata
  • alareunaan keskelle lyönnin pituus ja lyöntivuorossa seuraavana olevan pelaajan nimi
  • keskelle kuva mailan ja lavan tulokulmasta pallolle suhteessa ideaalitilanteeseen (maila ulkoa sisälle tai sisältä ulos) (lapa suljettu tai auki)
  • ylös suuri määrä dataa (mm. ylimpänä vasemmalla mailan pään nopeus ja sen alla pallon nopeus).
Käytännössä kuvan esilläoloaika on erittäin lyhyt, joten niistä ehtii huomioida vain osan.
  1. Hiiren merkki kankaalla pyrkii joskus häviämään. Klikkaamalla hiiren oikeanpuoleista painiketta tulee hiiren merkki keskelle kangasta, mistä se on helposti jälleen siirrettävissä halutulla tavalla. Se saattaa myös muuttua vaikeasti havaittavaksi haravan kaltaiseksi merkiksi, joka jonkin ajan kuluttua muuttuu takaisin nuolimaiseksi.
  2. Kun koko valittu reikämäärä on pelattu, tulee näkyviin pelaaja- ja väyläkohtainen tilastonäyttö (Kuva 13). Voit myös tarkastella pelaajakohtaisia tietoja klikkaamalla PELAAJA TILASTOT (Kuva 13). Tällöin saat näkyviin paljon mielenkiintoista dataa pelisi onnistumiseen liittyen (Kuva 14). Poistu näytöstä painamalla POISTU.
  3. Kun lopetat pelaamisen,
  • poista pelaajalistalla olleet nimet klikkaamalla nimiä ja painamalla POISTU
  • palauta yleisiin asetuksiin mahdollisesti tekemäsi muutokset (esim. ANNETTU-lukema = 1.8m, sääolosuhteet, rangen vasenkätinen/oikeakätinen asetus ym)
  • jätä viimeiseksi kuvaksi aloitusnäyttö (Kuva 1) (vasemmassa reunassa valikko, jossa ylimpänä PELAA)
  • klikkaa sitten oikean yläkulman punaista X-merkkiä ja uuden näkymän unitila-ikonia
  • sammuta kattopalkin valkoinen ja infrapunavalot sekä näyttöruutu pöydän monipistorasian punaisella katkaisimella
  • sammuta projektori valkoisen käyttölaitteen painikkeella kaksoisklikkaamalla sitä
  1. Jos et ole aiemmin pelannut tällä simulaattorilla, Sinun on luotava oma palaajaprofiilisi.
  • Klikkaa hiirellä aloitusnäytön kohtaa PELAAJADATA (Kuva 1) ja sen jälkeen LUO UUSI PELAAJA (Kuva 5).
  • Kirjoita (kuva 6 a) nimesi siinä muodossa, missä haluat sen näkyvän pelaajalistassa ja pelaajana, paina OK.
  • Valitse käyttämäsi mailat (kuva 6 b). Niitä on oltava 14, joten vaikka et käyttäisikään niitä kaikkia, on 14 mailaa merkittävä.
  • Valitse käyttämäsi tee, kätisyys ja tasoitus sekä sukupuoli.
  • Muita tietoja ei tarvitse antaa, mutta …
  • Klikkaa OK.
  • Voit myöhemmin vapaasti muuttaa antamiasi tietoja joko aloitusnäytön kohdasta PELAAJA DATA tai muun näytön kohdasta MUOKKAA PELAAJAA.
  1. Jos jälkeesi ei välittömästi ole tulossa muita pelaajia:
  • Varmista että näytössä on ALOITUSKUVA (Kuva 1)
  • Oikeassa ylänurkassa on punainen X. Klikkaa sitä.
  • Näytön keskelle tulee X unitila. Kaksoisklikkaa sitä.
  • Sammuta projektori tuplaklikkaamalla kaukosäätimen sinisellä napilla
  • Sammuta kattopalkin infrapunavalot ja näyttöruutu laitepöydällä olevan valkoisen monipistorasian punaisella kytkimellä.
  1. Pelaa-valikon (Kuva 4) kohdassa Vakioasetukset (Kuvat 7 ja 8) voit vaihtaa useita pelaamiseen liittyviä asetuksia kuten
  • oikeakätinen ja vasenkätinen
  • sääolosuhteet
  • automaattiputtaus
  • annettu = etäisyys jolta kone puttaa automaattisesti sisään yhdellä lyönnillä
  • greenin nopeus
  • greenin kovuus
  • ym ym ym
Oletusarvoja ovat
  • greenin nopeus                      8 normaali
  • greenin kovuus                      normaali
  • aikaraja                                   off
  • mulligan                                  rajoittamaton
  • jatkaa automaattisesti          3
  • ylilento                                    normaali
  • puttaus automaattisesti       off
  • näkymä pinnanmuodosta    off
  • mittayksiköt                           metrinen
  • puttaussuunta                        reijän kohdistus
  • auto ohita reikä                      off
  • annettu                                    1,8
  • pallon kulku                            off
  • lyönti kamera                         pallo
  • pallo kamera                           on
  • tuloskortti automaattisesti  5
  • perspektiivi                             leveä
  • lentomalli                                normaali
  • etäisyyden kalibrointi           0 %
  • puttauksen etäisyys              5,0 m
  • graafinen laatu                       high
  • kieli                                           suomi
  • ylilento                                     off
Jos muutat näitä, palauta ne alkuperäisiksi lopetettuasi pelaamisen.
Simulaattoriasiaa 15.11.2021
Hyvä simulaattoripelaaja, sattuneista syistä tämä viesti. Kun menet simulaattoriin pelaamaan, LUE LAITTEISTON KÄYTTÖOHJE ja myös NOUDATA SITÄ. Laitteiston toiminnan kannalta on kokemusperäisesti erittäin tärkeätä, että sitä ei pelaamisen jälkeen eikä muutenkaan sammuteta keskusyksikön painikkeella. Välimuistin tyhjentämiset suoritetaan siihen valtuutettujen henkilöiden toimesta tarvittaessa. Kaikille pitäisi myös olla selvä asia, että kaikenlaiset säädöt ja omatoimiset korjausyritykset ovat EHDOTTOMASTI KIELLETTYJÄ. Terveisin Alpo ja Jukka
Simulaattorin ajanvaraus, myös 9 reiän ilmoitus

Hyvä simulaattoripelaaja,
olen muuttanut ajanvarauksen asetuksia.

Pelaaja voi nyt aikaa varatessaan ilmoittaa pelaamansa reikämäärän – siis 9 reikää tai 18 reikää. Pyydän käyttämään tätä mahdollisuutta epäselvyyksien välttämiseksi.

Jukka

Simulaattoritiedote 21.11.2021
Hyvä simulaattoripelaaja, jotta pelaaminen olisi meille kaikille sujuvaa ja mukavaa, on meidän kaikkien syytä noudattaa laitteiden käyttöohjeita. Tämä koskee erityisesti toimintaa pelin lopettamisen yhteydessä. Jos ohjeita ei noudateta viimeiseen vaiheeseen asti, on seurauksena laitteiston välimuistin täyttyminen ja sen myötä toimintahäiriöt. Niitä me emme varmaankaan kukaan halua häiritsemään pelaamistamme. Tämä on nyt todettu niin monta kertaa, että meidän kaikkien on se uskottava ja toimittava sen mukaisesti. SIIS: Jätä laitteisto UNITILAAN ohjeiden mukaisesti. Ohjeet löytyvät pöydän vierestä vasemmalta. Oikean toiminnan voitte tarkistaa näin: Jos kankaalle jää ennen projektorin sammuttamista vain sinertävää valoa (ei siis mitään tekstejä tms), olet toiminut oikein. Sammuta sitten projektori sekä valot ja näyttöruutu monipistorasian punaisella katkaisimella. Jos laitteisto, kun käynnistät sitä, näyttää heti aloituskuvan (valikko vasemmassa reunassa), on edellinen käyttäjä lopettanut pelaamisensa väärin. Tällöin suositellaan välittömästi oikeaoppista sammuttamista (aloituskuvan oikea ylänurkka) ja sitten muutaman sekunnin odotuksen jälkeen uutta käynnistämistä. Jos edellinen käyttäjä on sammuttanut laitteiston oikeaoppisesti, tulee aloittaessasi näkyviin projektorin ja valojen sytyttämisen jälkeen vain sininen kangas. Klikkaa sitten hiirellä ja odota hieman. Sitten ilmestyvät näkyviin ikonit perusohjeen mukaisesti. Eräs oire uudelleen käynnistämisen tarpeellisuudesta on myös se, että käynnistämisen aikana (tai myöhemminkään) ei kuulu mitään ääniä eikä pelaamisen aikana taputuksia. Virhetoiminnat ovat tällöin erittäin todennäköisiä ja uudelleen käynnistäminen ohjeiden mukaisesti on suositeltavaa. NÄIDEN OHJEIDEN NOUDATTAMIEN TAKAA MEILLE KAIKILLE NAUTITTAVAA JA (LÄHES) ONGELMATONTA PELAAMISTA. Terveisin Jukka
Jälleen eagle simulaattorilla 23.1.2022

Hannu Virranniemi onnistui tekemään eaglen Quail-kentän väylällä 10 (Par 5) 29.12.2021. Lieneekö ollut syyskauden 2021 ensimmäinen ja samalla viimeinen!?

Ja jälleen Hannu asialla 23.1.2022: Nyt oli kenttänä Port Royal Fidxillä. Väylä oli nro 17. Kahdella greenillä ja putti kuppiin! Niin helppoa se on kun osaa, vai mitä?

Jos muitakin eagle-tuloksia on ollut, niin antakaapa siitä viestiä, kiitos.